Altınoluk Dergisi | 4. SAYI | 1986 Haziran
Cenab-ı Hak Teâlâ ve Tekaddes Hazretleri Habîb-i Edîb-i hakkında şöyle buyurmaktadır:
“And olsun size kendinizden öyle bir Peygamber gelmişdir ki sıkıntıya uğramanız ona çok ağır ve güç gelir. Üstünüze çok düşkündür. Bütün müminleri cidden esirgeyicidir. Onları bağışlayıcıdır, O Habibim sana iman etmekten yüz çevirirlerse de ki; Bana Allah yeter, ondan başka hiç bir ilah yok. Ben ancak ona güvenip dayandım. O büyük arşın sahibidir.” (1)
Fa’nın fethasıyla şeklindeki kıraete göre ayetin manası “Sizin nefasette en şerefliniz, en faziletlinizdir” demek olur.
Hadis-i Şerifte de şöyle buyrulur:
“Ben neseben, haseben ve sıhren en şereflinizim. Adem -aleyhisselam-dan itibaren babalarımda, gayr-ı meşru evlilik olmamıştır.”Bu böyledir. Zira zina mahsulü olan evlilikten veli dahi meydana gelmez. Peygamber hiç gelmez. Bu da hilkatinin aslında mevcut olan cevherinin nefasetini belirler. Çünkü Cenab-ı Hakk’ın yarattığı ilk cevher O’dur.
Ebu Hureyre Radyallahu anhdan rivayette Hazreti Peygamber Sallallahu aleyhi vessellem Efendimiz:
Cebrail Aleyhisselama:
-Kaç yaşındasın diye sordu Cebrail:
-Bilemiyorum, fakat dördüncü perdede bir yıldız vardır ki her yetmişbin senede bir kere doğar. İşte ben onu yetmişikibin kere gördüm.
Aleyhissalatü vesselam Efendimiz:
-Ey Cebrail Rabbimin izzetine yemin olsun ki işte ben o yıldızım! diye buyurdular.
Cenab-ı Hak Adem aleyhisselamı yarattığında alnının nûrunu sırtında kıldı. O nur alnında parlardı. Sonra bu nur oğlu Şit aleyhisselama intikal etti. Şit aleyhisselam üçüncü oğluydu. Hazreti Havva kız ve erkek ikiz doğururdu. Şifi ise kerameten tek doğurdu. İşte bu nur Abdülmuttalibe gelinceye kadar oğuldan oğula intikal etti. Sonra oğlu Abdullah’a ondan da Amine’ye geçmiştir.
Rasulullah sallalahu aleyhi vesellem her varlığın var olmasının nihahi gayesidir,
Vucüd-i Şerifleri ve latif unsurları varlık aleminin en üstünüdür. Rühi Mutahharaları ise kudsî ruhların en faziletlisidir. Kabilesi kabilelerin en iyisi, lisanı diğer lisanların en fasihidir,
Kitabı, ilahi kitapların, ali ve ashabı diğer ümmetlerin, doğum zamanı diğer zamanların en hayırlısıdır. Ravza-i münevveresi mutlak olarak en yüce mekan.
Kavl-i Keriminde şuna da işaret vardır ki, Rasulullah Sallallahu aleyhi ve sellem Allah- Celle Celalühü nezdinden büyük hediyedir. Allah’ın hediyesine ancak kafir ve münafıklar itiraz ederler.
Te’vilat-ı Necmiyye’de; Bu ayetde müminleri dini metin’de rıfk ile terbiye etmeye işaret vardır. denilmektedir. Nitekim Peygamberimiz sallallahu aleyhi vesellem “Bu din metin birdin’dir. O halde dinde rıfk ve rahmet ile derinlesiniz. Birbirinizin ayıplarını af ediniz. “buyurmuşlardır. Cenabı Hak’da ayeti kerimesinde “Onları af et ve geçiver, aldırış etme”(2) buyuruyor.
İnsanlar arasında dağılmış olan refet ve rahmet-i Halıkiyye’den kimbir şeyler tedarik ederse rahmet ve refeti Nebeviyeye mazhar olmuş olur.
Bazı hükema demişlerdir ki:
“Cenab-ı Hak Muhammed Sallallahu aleyhi vesellemin ruhunu yarattığında dünyevi şekli gibi ruhuna suret verdi. Başını bereketten, gözlerini hayadan, kulaklarını ibretten, dilini zikirden, dudaklarını tesbih’ten, yüzünü rızadan, sadrını ihlastan, kalbini rahmetten, fuadırirşefkat’ten, ellerini sehavetten, saçlarını cennet bitkilerinden, terini de cennet halının şerbetinden yarattı.
Cenab-ı Hak’tan daima bizi ehl-i hilim ve kerem erbabına ilhak etmesini ve çirkin vasıflardan temizlemesini niyaz ederiz.
Dipnotlar : 1-Tevbe süresi: 128-129